joi, 8 martie 2012

Echilibrul intre viata personala si cariera


Am participat ieri la un eveniment grozav destinat femeilor: „Succes pe tocuri”, unde am ascultat povestile interesante ale unor femei care ne-au transmis ce inseamna succesul pentru ele, in ce masura l-au atins si care sunt in opinia lor ingredientele pentru a deveni o ‚femeie de succes’ .
Am inteles ca succesul fiecare il defineste pentru sine. Ce inseamna pentru tine o reusita pentru ceilalti poate fi ceva normal. Pentru unele reusita insemna sa vezi rezultatele bune ale celor pe care ii ajuti, pentru altele sa faci doar ceea ce te pasioneaza iar pentru unele sa iti urmezi visele, oriunde te-ar duce ele.
Am aflat ca pentru majoritatea participantelor, mai ales fiind la o varsta nu inaintata  (maxim 35 de ani) succesul inca e definit in cea mai mare parte de elementele vietii profesionale in detrimentul celei personale.
Am invatat si ca unele dintre cele mai importante elemente pentru a atinge succesul sunt: sa muncesti asiduu, sa ai curaj si sa ai rabdare. Sa muncesti din greu pentru a ajunge unde vrei, sa ai curaj sa gandesti cat mai sus, sa fii ambitioasa iar rabdare pentru a crea un plan clar de a ajunge unde vrei si de a nu ‚arde’ trepte necesare pentru care mai tarziu vei regreta.
Analizand tot ce se povestea in jurul meu, am mai inteles ca pentru mine succesul reprezinta echilibrul intre viata personala si cea profesionala. Intrebarea care si acum e in mintea mea e: Cum poti face asta?
Am ajuns sa cred ca un echilibru perfect intre cele doua nu vom putea gasi niciodata. Viata personala si cariera sunt prea complexe, depind de prea multe elemente fiecare pentru a fi satisfacute in acelasi timp si pentru a obtine rezultate maxime din ambele. Trebuie deci sa tindem sa le imbinam cat mai armonios.
E normal ca in cautarea unui echilibru, in unele perioade sa inclini mai mult in favoarea carierei fata de lucrurile personale sau invers. De exemplu, in perioada concediilor sau a sarbatorilor sa iti doresti sa fii cu familia si prietenii, fapt pentru care vei sacrifica cateva zile inainte de perioadele respective pentru a trage tare la locul de munca si a termina cu bine tot ce aveai de facut.
Fiind o concurenta extrem de mare pe piata muncii riscam sa lasam la o parte multe lucruri personale pentru a pune cariera pe primul loc, pentru a ne pastra siguranta locului de munca, pentru a castiga destul ca noua sau familiei noastre sa nu ne lipseasca nimic. Cum putem combate asta? O sugestie ar fi printr-o gestionare foarte buna a timpului, de exemplu: un program bine realizat pentru eficienta la locul de munca  pentru a nu fi nevoie de ore suplimentare si un program personal realizat inainte pe perioade lungi avand grija sa nu ratati evenimentele importante din familie sau ale prietenilor. De asemenea,  sa iti organizezi cu grija si zilele libere, cu obiective si activitati clare. De multe ori, acestea trec incredibil de repede si ne dam seama ca nu am realizat tot ce am fi vrut.
Un alt element deosebit de important e sa ne asiguram ca avem persoane de incredere in jurul nostru, cu care putem discuta si care ne vor intelege ca balanta la un moment dat se inclina putin mai mult intr-o parte si ne vor ajuta sa scapam de sentimentul de vina care intervine de multe ori, intelegand ca e normal dar nu neaparat si usor sa jonglezi intre familie, prieteni si job.
Ca o concluzie, ce am mai invatat e ca viata personala si cariera nu sunt in competitie, ci sunt doua domenii care trebuie sa se completeze reciproc pentru a genera beneficii pentru noi. 
Share:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Categorii

Ce le-a mai plăcut altor cititori: