luni, 13 martie 2017

Brandul de angajator


Traim niste vremuri in care este foarte dificil pentru companii sa aiba acei angajati pe care ii doreste.  Principalul motiv este incongruenta intre ceea ce se cere pe piata muncii (posturile deschise de companii) si ceea ce isi doresc candidatii / ceea ce au fost educati sa faca. Pentru anumite posturi, putinii candidati potriviti existenti trebuie impartiti intre diversi angajatori. Ramane la latitudinea candidatului sa aleaga firma unde isi doreste sa lucreze si in cele mai multe cazuri, va alege acea companie cu cel mai bun brand de angajator. 

Ce este brandul de angajator? 

Brandul de angajator reprezinta imaginea creata de o anumita companie in piata fortei de munca, imagine care o face atractiva pentru posibili angajati si ofera informatii esentiale pentru candidati atunci cand trebuie sa faca o alegere, asa numitul employer of choice – angajator preferat. Minchington defineste brand-ul de angajator ca “imaginea organizatiei vazuta ca un loc grozav unde sa lucrezi”. 

Brandul de angajator isi propune crearea unei reputatii bune atat fata de angajatii existenti (intern) cat si fata de potentialii angajati (in afara organizatiei). 

Cum ajuta organizatia/recruitorii?

- Atrage candidati valorosi de pe piata fortei de munca
- Rezolva in mare parte problemele de retentie de personal
- Se poate realiza si fara costuri mari
- Scad costurile de recrutare si de training 
- Daca e bine implementat la nivel intern, angajatii devin cei mai mari sustinatori ai brandului tau de angajator

Care sunt elementele care construiesc un brand de angajator puternic? 

Nu avem pretentia de a le sti pe toate, insa le enumeram pe cele mai importante:
Cultura organizationala
Valorile organizatiei
Proiectele de responsabilitate sociala
Modul de lucru (formal si informal)
Cum se realizeaza comunicarea in companie
Sistemele de resurse umane: integrarea noilor angajati, dezvoltarea carierei, recompensarea si recunoasterea angajatilor, retentia lor, compensatii si beneficii, managementul performantei
Promovarea a ceea ce reprezinta compania (viziune, valori, mod de lucru) in exteriorul acesteia
Cred ca putem fi de acord ca nu toate cele de mai sus depind de persoanele de pe departamentul de resurse umane, de aceea in ceea ce priveste brandul de angajator e acceptat universal ca reprezinta un angajament comun (o casatorie pentru acest proiect) a departamentelor/responsabililor de HR si marketing. 

Ce este EVP – Employee value proposition? 

Deoarece nu exista o traducere destul de exacta si valabil acceptata, nu voi traduce nici eu acest concept. Employee value proposition este un set de atribute pe care candidatii si angajatii le percep ca valoare castigata prin angajarea in cadrul unei organizatii.

Ce e important de stiut e ca in momentul in care o companie creeaza un EVP, intreaga sa activitatea sustine acea propunere. Cei de la Deloitte au pornit invers, au creat cultura sanatoasa initial iar apoi au pus pe foaie acest EVP care ii caracterizeaza. Ce a iesit vedeti mai jos:
https://www.youtube.com/watch?v=qDXWYzz7cHM

Cum trebuie sa arate brandul de angajator? 

Conform teoriei de specialitate, un brand de angajator puternic are cateva caracteristici: 
Relevanta – trebuie sa atraga, cei carora li se adreseaza vor decide daca va avea succes sau nu
Unicitate – altfel nu mai reprezinta un avantaj competitiv 
Vizibilitate – pentru a ajunge la grupul tinta 
Rezonanta – trebuie sa ocupe un loc special in mintea candidatilor/angajatilor

Brandul trebuie sa contina urmatoarele elemente (preluat din Mihaela Ionescu – Branding-ul de angajator): 



E de asteptat ca si in Romania, tot mai multe companii sa apeleze la acest concept  pentru a isi asigura succesul pe piata. Nu e dificil de implementat, trebuie doar sa iti doresti. Pentru mai multe idei, va atasez un link unde gasiti 18 metode prin care sa construiti brandul de angajator: http://resources.dice.com/2013/01/14/18-innovative-ways-to-build-employer-brand/

Share:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Categorii

Ce le-a mai plăcut altor cititori: