Trainingul este una dintre cele mai profitabile investitii pe care le poate
face o companie, indiferent de profilul sau marimea acesteia. Nevoile de
educare a angajatilor (abilitati tehnice si soft skills), de motivarea a
acestora, de crearea unui mediu de munca mai placut, de stimulare si de
organizare comunicarii in cadrul organizatiei exista si vor exista intotdeauna.
Insa mai mult de atat, o companie care isi doreste performanta le va
constientiza, le va accepta si va incepe sa gaseasca solutii pentru acoperirea
acestora.
Daca v-ati gandit vreodata sa dezvoltati un program de training in cadrul
organizatiei voastre ar fi bine sa aveti in vedere cele 4 etape minime si
necesare pentru a va asigura ca programul va fi eficient si eficace. Eficienta
inseamna sa faci lucrurile bine iar eficacitatea se refera la a face ceea ce
trebuie facut.
Pentru a rezolva sarcina eficacitatii trebuie sa trecem prin prima etapa,
cea a ANALIZARE A NEVOILOR de training, e un pas necesar pentru a justifica
investitia resurselor financiare, de timp si uman in acest proces. Principalele
intrebari la care se cere raspuns in aceasta etapa sunt cei 5 W (Why, What, When,
Where, Who): De ce este necesar trainingul / Ce tip de training e necesar /
Cand e necesar / Unde –ce arie, departamente / Cine are nevoie si cine va tine
trainingul? Orice training are ca scop final imbunatatirea performantei
individuale a angajatilor si a organizatiei in ansamblu, dar daca nu stim de
unde pornim, care e nivelul actual nu stii nici unde vrei sa ajungi.
Urmatoarele etape sunt cele de DEZVOLTARE A PROGRAMULUI SI A MATERIALELOR
de training si de LIVRARE propriu-zisa. Responsabilii pentru aceste etape pot
fi si din cadrul organizatiei dar e recomandat sa fie persoane care se ocupa
doar cu acest lucru, asta fiind posibil in cadrul companiilor foarte mari.
Exista si firme de consultanta si training care pot prelua aceste
responsabilitati, existand si multe avantaje care decurg de aici: o entitate
externa organizatiei poate analiza lucrurile cu mai mult obiectivism, cunoaste
mai multe metode de livrare a informatiilor pentru a avea succesul asteptat si
poate pune la dispozitie traineri cu experienta in acelasi domeniu si cu un set
de abilitati si cunostinte bine dezvoltate.
Din experienta stim ca o astfel de companie poate aduce rezultate
grozave daca se adapteaza la realitatea companiei cu care lucreaza si ajunge sa
inteleaga pe deplin organizatia.
Etapa finala e cea de IMPLEMENTARE SI EVALUARE. De aceasta etapa se ocupa
atat organizatia cat si firma de training externa, care are rolul de a educa si
managementul organizatiei care sunt lucrurile care trebuie realizate,
modificate in companie pentru ca succesul programului sa fie maximizat prin
proceduri clare de implementare prin care membrii organizatiei vor trece de la
etapa ‚stiu’ la ‚fac’. Evaluarea programului va va aduce la cunostinta cat de
profitabil si de eficient a fost programul de training dar va si stabili pasii
urmatori in cadrul organizatiei. Foarte important de stiut e ca se va evalua
atat programul cat si persoanele responsabile de acesta pentru a aduce
imbunatatiri pe viitor.
In ziua de azi, nevoia de pregatire este necesara in orice companie. Nu putem spune ca aduce un avantaj competitiv, deoarece orice companie pe care o considerati competitor cel mai probabil foloseste un astfel de program deja. Diferenta o face calitatea programelor, adaptarea acestora la nevoile companiei, pregatirea si experienta persoanelor care livreaza si importanta pe care fiecare organizatie o acorda in implementarea etapelor descrise. Un astfel de program trebuie sustinut in totalitate de catre management si trebuie sa reprezinte un efort de echipa al intregii firme.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu