Am participat ieri la un curs pe tema antreprenoriatului - initierea unei afaceri, in cadrul unui proiect sustinut din fonduri europene. Aveau o agenda care la prima vedere poate parea cuprinzatoare, insa daca te gasesti in situatia de a crea un plan de afaceri bine pus la punct la finalul cursului, s-ar putea sa nu iti fie foarte usor. De ce? Pentru ca nu au acoperit cel mai important lucru: care e ideea mea de afacere? Probabil ca se presupunea ca ne-am prezentat acolo pentru ca ne-am raspuns deja la intrebarea asta. Dar nu era si cazul majoritatii cursantilor...
Decizia de a-ti infiinta o afacere e foarte importanta, dar la fel de important e care va fi obiectul de activitate al acesteia. Pentru o parte dintre oameni ideea e in mintea lor de mult timp: e o pasiune puternica, exista un interes pentru un anumit domeniu, e ceva care reprezinta o continuitate din punctul de vedere al experientei, e o abilitate pe care o detin si o pot exploata, detin anumite resurse.
Pentru a descoperi o idee de afaceri puteti porni de la urmatoarele:
1. Ganditi-va la interesele si pasiunile pe care le aveti. Creati o lista cu acestea, facand o legatura cu aptitudinile pe care le detineti. De exemplu: pentru ca imi place foarte mult sa gatesc, e o pasiune a mea si cunoscutii imi spun ca ma si pricep, pot sa ma gandesc la deschiderea unui restaurant (bineinteles daca am resursele financiare necesare). Daca nu pot sa investesc sume atat de mari pot sa am o afacere - catering pentru evenimente (scap de costurile utilarii unui restaurant si nu am nevoie de atat de mult spatiu).
2. Inspirati-va din idei de afaceri care au succes. Riscul e cu atat mai mic daca ideea a fost deja testata. Chiar daca nu e o idee noua puteti aduce imbunatatiri, puteti inova, o puteti adapta mediului de afaceri in care va aflati. Informatii despre idei de afaceri de succes puteti obtine observand afaceri din jurul vostru sau din publicatii, reviste gen: Capital, Business Magazin, Idei de afaceri, Practic, si multe altele.
3. Achizitionati o franciza. Printr-un contract de franciza, francizorul (detinatorul unei afaceri) acorda, in schimbul unei sume de bani, francizatului dreptul de a utiliza metoda de afaceri, marca sa, s.a. Avantajul e acela ca ideea de afacere e deja testata, functioneaza, vi se acorda suport in ceea ce priveste strategia, promovarea, etc. Exemple de afaceri care pot fi francizate puteti cauta aici: www.azfranchising.ro
4. Identificati un segment de piata, o nisa unde nevoile consumatorilor nu sunt satisfacute. Nu este un proces usor, insa se poate realiza urmarind cu atentie tendintele locale si nationale, prin emisiuni economice, buletine de informare unde cetatenii isi exprima nemultumirile.
Foarte important dupa alegerea uneia sau a catorva idei de afacere este sa evaluam cat de fezabile sunt acestea. Aici avem la baza atat considerente personale cat si de afaceri. Despre ele, un alt articol in curand!
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu