Daca LinkedIn ar fi o tara, ar fi a 5-a in lume daca e sa ne luam dupa
marimea populatiei. Mai mult decat atat, ar fi o tara cu oameni ambitiosi,
profesionisti, interesati de dezvoltarea lor si care vor sa isi largeasca
cercul de cunostinte. Mie una nu mi-ar displacea sa locuiesc acolo :)
Incepand cu luna ianuarie a anului 2013, reteaua sociala LinkedIn a
raportat un numar de utilizatori care depaseste 200 milioane. Daca atatia
oameni o folosesc, din start ne putem de seama ca e ceva de capul ei. Mai mult
decat atat, in Romania, la inceputul anului 2012 existau 600.000 utilizatori. Adica
600.000 de persoane din diverse domenii cu care poti schimba pareri, colabora
pe diverse proiecte, care iti pot facilita un nou loc de munca, si multe, multe
altele.
Principalul lucru care o diferentiaza de celelalte retele sociale foarte
cunoscute este faptul ca e mult mai orientata spre latura profesionala a
oamenilor.
Cele 2 mari categorii de utilizatori pentru ei sunt:
·
persoanele
fizice - care vor sa isi gasesca un job, sa contacteze persoane din domeniul
lor, sa isi creasca cercul de cunostinte, sa isi creeze un brand personal
· companii –
pentru a se promova, pentru a isi crea o baza de prospecti, pentru a recruta
persoane
Pentru a folosi reteaua pentru business, in primul rand trebuie sa o
stapanesti ca individ. Daca te ajuta, gandeste-te ca e ca si cum ti-ai realiza
un CV. Procesul e simplificat prin faptul ca ti se specifica ce fel de
informatii sa treci iar in dreapta paginii ai un buton care iti spune cat mai
ai pana la un profil 100% complet.
Ce trebuie sa faci pentru a avea un profil/CV bun?
1.
Sa introduci
numele tau real si complet, locul de munca actual si o fotografie cat mai
profesionista.
2.
Sa treci
experientele tale de munca anterioare cu detalii relevante referitoare la responsabilitatile
tale acolo, studiile realizate si abilitatile castigate.
3.
Cere
recomandari. Exista 2 metode prin care cunostintele te pot recomanda: acordandu-ti
un punct de incredere pentru abilitatile pe care le-ai trecut tu in profil sau
scriind un scurt text prin care sa scoata in evidenta punctele tale forte.
4.
Adauga cat mai
multe cunostinte pentru a fi conectat. Gandeste-te ca si cum ai fi la o
petrecere foarte mare sau la un eveniment business si incerci sa cunosti cat
mai multe persoane. Doar ca e mult mai usor sa incepi discutia.
O metoda
pentru a intra in legatura cu cat mai multi oameni, in special din domeniul
care te intereseaza sunt grupurile. Poti incepe discutii la care lumea contribuie,
poti sa iti spui opinia si sa faci parte dintr-o comunitate de profesionisti
din toata tara dar nu numai sau poti sa iti creezi propriul grup.
Pentru
companii se ofera posibilitatea de a crea o pagina a firmei. E destul de
probabil sa ai deja o pagina pe facebook. Iata 2 motive pentru a realiza si
aici una:
·
In momentul in
care iti faci profilul, atat tu cat si angajatii pot sa treaca numele companiei
cu link direct catre pagina. Astfel, oricine se intereseaza de profilul vostru
are sansa de a afla mai multe legat si de firma.
·
Pagina are un
meniu de produse si servicii unde poti adauga tot ce are de oferit compania ta,
cu descrieri detaliate iar utilizatori pot sa recomande dar si sa vada
recomandarile realizate de contactele lor.
·
Ai acces la
statistici cu privire la cei care viziteaza pagina ta.
In orice categorie te-ai afla, poti sa beneficiezi de avantajele acestei
retele. E de remarcat ca ‚tara’ e in continua crestere, deci ai sanse mult mai
mari sa te faci cunoscut si sa faci ca informatia ta sa ajunga nu doar la multe
persoane, ci la cele potrivite.
Ce fel de informatii v-ar ajuta ca
sa scoateti tot ce e mai bun din reteaua sociala LinkedIn?
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu