Am participat ieri la un eveniment grozav destinat
femeilor: „Succes pe tocuri”, unde am ascultat povestile interesante ale unor
femei care ne-au transmis ce inseamna succesul pentru ele, in ce masura l-au
atins si care sunt in opinia lor ingredientele pentru a deveni o ‚femeie de
succes’ .
Am inteles ca succesul fiecare il defineste pentru
sine. Ce inseamna pentru tine o reusita pentru ceilalti poate fi ceva normal.
Pentru unele reusita insemna sa vezi rezultatele bune ale celor pe care ii
ajuti, pentru altele sa faci doar ceea ce te pasioneaza iar pentru unele sa iti
urmezi visele, oriunde te-ar duce ele.
Am aflat ca pentru majoritatea participantelor,
mai ales fiind la o varsta nu inaintata
(maxim 35 de ani) succesul inca e definit in cea mai mare parte de
elementele vietii profesionale in detrimentul celei personale.
Am invatat si ca unele dintre cele mai importante
elemente pentru a atinge succesul sunt: sa muncesti asiduu, sa ai curaj si sa
ai rabdare. Sa muncesti din greu pentru a ajunge unde vrei, sa ai curaj sa
gandesti cat mai sus, sa fii ambitioasa iar rabdare pentru a crea un plan clar
de a ajunge unde vrei si de a nu ‚arde’ trepte necesare pentru care mai tarziu
vei regreta.
Analizand tot ce se povestea in jurul meu, am mai
inteles ca pentru mine succesul reprezinta echilibrul
intre viata personala si cea profesionala. Intrebarea care si acum e in
mintea mea e: Cum poti face asta?
Am ajuns sa cred ca un echilibru perfect intre
cele doua nu vom putea gasi niciodata. Viata personala si cariera sunt prea
complexe, depind de prea multe elemente fiecare pentru a fi satisfacute in
acelasi timp si pentru a obtine rezultate maxime din ambele. Trebuie deci sa
tindem sa le imbinam cat mai armonios.
E normal ca in cautarea unui echilibru, in unele
perioade sa inclini mai mult in favoarea carierei fata de lucrurile personale
sau invers. De exemplu, in perioada concediilor sau a sarbatorilor sa iti
doresti sa fii cu familia si prietenii, fapt pentru care vei sacrifica cateva
zile inainte de perioadele respective pentru a trage tare la locul de munca si
a termina cu bine tot ce aveai de facut.
Fiind o concurenta extrem de mare pe piata muncii
riscam sa lasam la o parte multe lucruri personale pentru a pune cariera pe
primul loc, pentru a ne pastra siguranta locului de munca, pentru a castiga
destul ca noua sau familiei noastre sa nu ne lipseasca nimic. Cum putem combate
asta? O sugestie ar fi printr-o gestionare foarte buna a timpului, de exemplu:
un program bine realizat pentru eficienta la locul de munca pentru a nu fi nevoie de ore suplimentare si
un program personal realizat inainte pe perioade lungi avand grija sa nu ratati
evenimentele importante din familie sau ale prietenilor. De asemenea, sa iti organizezi cu grija si zilele libere,
cu obiective si activitati clare. De multe ori, acestea trec incredibil de
repede si ne dam seama ca nu am realizat tot ce am fi vrut.
Un alt element deosebit de important e sa ne
asiguram ca avem persoane de incredere in jurul nostru, cu care putem discuta
si care ne vor intelege ca balanta la un moment dat se inclina putin mai mult intr-o
parte si ne vor ajuta sa scapam de sentimentul de vina care intervine de multe
ori, intelegand ca e normal dar nu neaparat si usor sa jonglezi intre familie,
prieteni si job.
Ca o concluzie, ce am mai invatat e ca viata
personala si cariera nu sunt in competitie, ci sunt doua domenii care trebuie
sa se completeze reciproc pentru a genera beneficii pentru noi.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu