Interviul de plecare (sau exit interview,
denumirea de la mama lui) este un interviu cu angajatii care doresc sa
paraseasca compania. Poate fi mai mult sau mai putin formal, de cele mai multe
ori avand forma unei discutii cu obiective bine stabilite. Varianta formala se
prezinta sub forma unui chestionar de completat.
Feedback-ul obtinut din partea angajatului care e
pe picior de plecare e valoros pentru ca acesta tinde sa fie mult mai sincer si
mai direct, isi va dori sa spuna cuiva lucrurile care nu i-au convenit sau ce
i-a placut in activitatea de la firma. Cel mai bine e sa o faca intr-un mod
constructiv si controlat, discutand cu reprezentantul firmei, care are
responsabilitatea de a asculta si de a nu emite pareri care sa influenteze. Se
recomanda si asigurarea pastrarii anonimatului informatiilor primite.
Are 2 mari scopuri:
ü De a imbunatati conditiile de munca in
cadrul companiei
ü De a creste rata de retentie a angajatilor
Unele lucruri, cum ar fi de exemplu cultura
organizatiei, se resimt asupra tuturor angajatilor; daca tragem un semnal de
alarma in urma unui interviu cu un angajat care pleaca putem imbunatati conditiile
pentru ceilalti angajati.
Unii spun ca mai are si scopul de a face angajatul
sa isi schimbe decizia si sa ramana la firma, sperand ca in urma acestui
interviu vor descoperii lucrurile de care acestia sunt nemultumiti si le vor
oferi ceea ce isi doresc. E de preferat ca interviul de plecare sa aiba loc in
ultima zi la locul de munca pentru a nu crea disconfort. Daca se doreste
renegocierea, aceasta e bine sa aiba loc cand angajatul anunta decizia, deci
este vorba de 2 discutii diferite, chiar daca au unele intrebari in comun.
Printre intrebarile care se pun in acest interviu
sunt:
· Care sunt motivele care te-au facut sa
parasesti compania? – aflam daca e o problema interna sau nu are legatura cu
firma (angajatul se muta in alta localitate)
· Ce ti s-a parut cel mai
satisfacator/nesatisafacator lucrand la aceasta companie? - aflam ce apreciaza angajatii in cadrul
companiei / ce se poate imbunatati
· Care e nivelul de suport pe care l-ai
primit in realizarea activitatilor tale? – relatia cu superiorii sau cu alte
departamente
· Ce calitati/caracteristici trebuie sa aiba
o persoana pentru a lucra bine in cadrul acestei companii? – informatii despre
cum e vazuta cultura organizatieisi ajutor la urmatoarele recrutari
· Care sunt beneficiile pe care le ai la
noul loc de munca (daca e cazul) – informatii despre piata muncii si alti
angajatori
Ce este la fel de important ca acest interviu e
ceea ce se intampla dupa, si anume analiza si transmiterea informatiilor celor
care pot implementa schimbarile
necesare.
Din multe discutii am inteles ca din pacate nu se
prea practica sau mai rau decat atat, se practica intr-un mod gresit. Tin sa
mentionez ca eu am trecut printr-un astfel de interviu si mi-a lasat o impresie
atat de buna, incat m-as reangaja la aceeasi firma cu toata increderea.
Voi ati participat la un astfel de interviu, fie
ca angajat sau ca angajator?
Imagine: www.callcentercomics.com
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu