Bineinteles ca ne dorim sa iesim in evidenta cand
ne cautam un job. Dorim sa aratam ca suntem la curent cu noile tendinte. Ca
suntem inventivi si creativi. Un mod de a face asta este prin crearea unui CV
care sa nu fie doar unul din multele sute primite de angajatori. Ne ajuta si
faptul ca avem la indemana o gramada de resurse care se ne permita sa ne aratam
creativitatea.
Dar ce isi doreste angajatorul?
Astept cu nerabdare sa aud si parerea altora, pana
atunci pot sa o spun pe a mea.
Eu imi doresc claritate, sa am la indemana informatia importanta si necesara, sa pot compara 2 candidaturi avand acelasi tip de resursa la indemana. Daca vrei sa convingi mai mult decat informatiile din CV, scrie o scrisoare de intentie bine compusa si te va scoate din multime. Asa ca voi merge pe varianta ‚old fashioned’ a simplului CV (ex. europass).
Nu exclud insa necesitatea pentru unele job-uri de
a scoate in evidenta anumite calitati cum sunt creativitatea si abilitatile de
design. Dar aveti grija sa nu cadeti in capcana de a utiliza o platforma pentru
CV-uri infografice cum e vizualize.me. E singura pe care am gasit-o pana acum si iti
transforma CV-ul intr-unul grafic care va arata 90% la fel cu al tuturor
celorlalti care utilizeaza platforma respectiva. Deci, unde e creativitatea?
Am vazut si aplicari foarte ingenioase! De
exemplu, pentru un post de redactor, CV tip prima pagina de revista. Altele ar
mai fi cele tip flyer, colaj foto, rola de film, comic book sau din material
textil. Diferenta e ca pune in evidenta
exact ce e nevoie pentru postul respectiv, este personalizat. Nu utilizati asa
ceva daca nu stiti sigur ce fel de job va doriti sau daca aplicati la diverse
firme din domenii diferite.
Cel mai mare beneficiu
al unei aplicari iesite din comun e faptul ca poti foarte repede sa convingi
angajatorul sa te cheme la un interviu pentru ca isi va dori sa te cunoasca mai
bine. Acolo vei putea da restul informatiilor de care el are nevoie. Insa
trebuie folosit doar pentru anumite tipuri de firme si job-uri. Daca aplicati
la o firma de publicitate, de web design recomand cu incredere. In rest, pentru
a fi siguri ca acoperiti o gama mai larga de persoane si domenii, ramaneti la
vechea varianta de CV.
Spor la realizat aplicarile!
Un CV modern este ceva inovativ, atragator, insa dupa cum punctai si tu, depinde ft. mult de domeniu. Daca ar fi sa imi recrutez pe cineva in domeniul meu nu cred ca as tolera un CV foarte vesel si colorat, as prefera cel mult un design elegant al caracterelor si al paragrafelor.
RăspundețiȘtergerePe de alta parte, daca as cauta pe cineva pt. departamentul de marketing, lucrurile ar sta complet diferit! In unele domenii, inovatia este cheia si nu poate fi decat benefic sa demonstrezi acest lucru din CV!
Da, in cazurile in care e mare nevoie sa dai dovada de inovatie, CV-ul poate sa fie un instrument foarte puternic!
RăspundețiȘtergereEu, una prefer cv-ul cat mai simplu.Intr-adevar, este mai placut un cv colorat pentru ca mie imi plac foarte mult culorile dar, sa vad 500 cv-uri colorate, deja ma doare capul:-)Mie imi plac cv-urile simple, in care se spune clar care sunt responsabilitatile si care sunt realizarile. In fond, pe mine asta ma intereseaza. Cele de tip europass mi se par foarte greu de citit.
RăspundețiȘtergere