luni, 19 martie 2012

Despre interviul de plecare



Interviul de plecare (sau exit interview, denumirea de la mama lui) este un interviu cu angajatii care doresc sa paraseasca compania. Poate fi mai mult sau mai putin formal, de cele mai multe ori avand forma unei discutii cu obiective bine stabilite. Varianta formala se prezinta sub forma unui chestionar de completat.

Feedback-ul obtinut din partea angajatului care e pe picior de plecare e valoros pentru ca acesta tinde sa fie mult mai sincer si mai direct, isi va dori sa spuna cuiva lucrurile care nu i-au convenit sau ce i-a placut in activitatea de la firma. Cel mai bine e sa o faca intr-un mod constructiv si controlat, discutand cu reprezentantul firmei, care are responsabilitatea de a asculta si de a nu emite pareri care sa influenteze. Se recomanda si asigurarea pastrarii anonimatului informatiilor primite.

Are 2 mari scopuri:
ü  De a imbunatati conditiile de munca in cadrul companiei
ü  De a creste rata de retentie a angajatilor

Unele lucruri, cum ar fi de exemplu cultura organizatiei, se resimt asupra tuturor angajatilor; daca tragem un semnal de alarma in urma unui interviu cu un angajat care pleaca putem imbunatati conditiile pentru ceilalti angajati.

Unii spun ca mai are si scopul de a face angajatul sa isi schimbe decizia si sa ramana la firma, sperand ca in urma acestui interviu vor descoperii lucrurile de care acestia sunt nemultumiti si le vor oferi ceea ce isi doresc. E de preferat ca interviul de plecare sa aiba loc in ultima zi la locul de munca pentru a nu crea disconfort. Daca se doreste renegocierea, aceasta e bine sa aiba loc cand angajatul anunta decizia, deci este vorba de 2 discutii diferite, chiar daca au unele intrebari in comun.

Printre intrebarile care se pun in acest interviu sunt:
·      Care sunt motivele care te-au facut sa parasesti compania? – aflam daca e o problema interna sau nu are legatura cu firma (angajatul se muta in alta localitate)
·      Ce ti s-a parut cel mai satisfacator/nesatisafacator lucrand la aceasta companie?  - aflam ce apreciaza angajatii in cadrul companiei / ce se poate imbunatati
·      Care e nivelul de suport pe care l-ai primit in realizarea activitatilor tale? – relatia cu superiorii sau cu alte departamente
·      Ce calitati/caracteristici trebuie sa aiba o persoana pentru a lucra bine in cadrul acestei companii? – informatii despre cum e vazuta cultura organizatieisi ajutor la urmatoarele recrutari
·      Care sunt beneficiile pe care le ai la noul loc de munca (daca e cazul) – informatii despre piata muncii si alti angajatori
Ce este la fel de important ca acest interviu e ceea ce se intampla dupa, si anume analiza si transmiterea informatiilor celor care  pot implementa schimbarile necesare.

Din multe discutii am inteles ca din pacate nu se prea practica sau mai rau decat atat, se practica intr-un mod gresit. Tin sa mentionez ca eu am trecut printr-un astfel de interviu si mi-a lasat o impresie atat de buna, incat m-as reangaja la aceeasi firma cu toata increderea.

Voi ati participat la un astfel de interviu, fie ca angajat sau ca angajator?

Imagine: www.callcentercomics.com


Share:

Categorii

Ce le-a mai plăcut altor cititori: