Exista un motiv foarte bun pentru care nu am scris numele autorilor in titlu: sunt 2 si sunt suedezi, prin urmare au niste nume greu de scris si de exprimat: Kjell Nordström si Jonas Ridderståle.
Ambii lucreaza in cadrul Scolii de economie din Stockholm si fac parte din generatia noua de economisti vizionari de care avem atat de mare nevoie. Sunt oameni de afaceri cat si consilieri si consultanti pentru companii mari din intreaga lume. Nici nu ne miram ca provin din Suedia. Aceasta tara dar mai ales Stockholm sunt recunoscute a fi cele mai moderne locuri de la planeta. Deci, pana aici ne-au convins ca ar avea ceva interesant de spus…
Cuvantul funky provine din limba engleza si este recunoscut ca fiind unul dintre cele mai dificil de explicat cu precizie. Se aplica mai ales la muzica si la mirosuri dar, cum am invatat din aceasta carte, si la un stil de viata, un mod de a vedea lumea si un mod de a face afaceri.
In viziunea autorilor, a fi funky inseamna sa ai o minte libera, sa renunti la traditionalism. Dar atentie, mai multa libertate inseamna si mai multa responsabilitate, va trebui sa fii tu cel care iei decizii pentru tine. Spuneam ca Suedia e moderna, asta a adus dupa sine punerea unui accent mult mai mare pe educatie si pe libertatea personala. Acestora le-a urmat o lipsa de stabilitate care a invatat tinerii suedezi cum sa prospere in conditii de nesiguranta.
Cea mai grozava idee din carte care mi-a ramas bine intiparita in minte este ca in ziua de azi, cel mai important lucru care ‚face capitalul sa danseze’ este talentul, adica oamenii. Cel mai important mijloc de productie in companiile funky este creierul uman. In companiile moderne, 70-80% din ceea ce fac oamenii se bazeaza pe intelectul lor. Drept urmare, oamenii sunt sursa avantajului competitiv al oricarei companii.
Lumea s-a schimbat foarte mult in ultimii ani, trebuie sa ne adaptam, viitorul e funky. Cartea ne descrie plastic si cu multiple exemple ce inseamna noua economie si noul mod de actiune in afaceri. Exemple relevante de oamenii care au reusit in noua lume sunt Steve Jobs (Apple), Richard Branson (Virgin record) sau Jorma Ollila (Nokia), care le ofera oamenilor nu produse sau servicii, ci visuri. Ganditi-va asa: cand Picasso a inventat cubismul, a fost pentru ca asa i-au spus clientii galeriilor de arta?
Recomand cartea pentru ca autorii sunt sinceri, curajosi si au inteles mult mai bine decat majoritatea dintre noi ce inseamna ‚lumea de maine’ din perspectiva afacerilor; pentru ca isi permit sa il numeasca pe Bill Gates ‚regele tocilarilor’ si totusi sa evidentieze ce face el bine in afaceri; pentru ca au inteles ca normalitatea nu te duce nicaieri si e necesar sa fii iesit din comun si sa inovezi continuu.
Spor la citit!
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu