joi, 5 ianuarie 2012

Reguli de baza pentru realizarea unui CV

Scopul final e obtinerea locului de munca dorit. Insa pana atunci avem de parcurs mai multi pasi: realizarea unui CV, depunerea acestuia, prezentarea la interviu, pregatirea personala pe parcursul intregului proces.
Scopul unui CV este de a ne face remarcati si de a ne promova ca un candidat potrivit pentru un anumit loc de munca. Studiile arata ca din numarul total de CV-uri primite in cadrul unei companii pentru un anumit post, 8% trec de prima selectie. Asta inseamna ca daca sunteti 100 de concurenti pe aceeasi pozitie, trebuie sa te asiguri ca CV-ul tau e printrele primele 8 cele mai bune ca sa ajungi la urmatoarea etapa, cea a interviului.Cum poti sa iti imbunatatesti considerabil sansele?
In ceea ce priveste CV-ul, nu consider ca exista o reteta perfecta, o anumita combinatie de expresii si cuvinte cheie care sa atraga atentia. Insa exista cateva reguli care, daca sunt respectate, pot sa puna CV-ul tau deasupra celor ale concurentilor pe acelasi post.
ü Structura trebuie sa fie simpla si clara:
o Date personale si informatii de contact
o Experienta – cea mai relevata pentru postul la care aplicati; in ordine invers cronologica
o Educatie (calificari si cursuri)
o Abilitati/hobby-uri – cunostintele PC si tehnice trebuie mentionate, la fel ca limbile straine cunoscute
ü CV-ul trebuie sa fie destul de scurt si concis, deci e sugerat sa ne limitam la 2 pagini. Chiar daca ai o experienta mai vasta de atat, axeaza-te pe cerintele jobului la care aplici si pune in evidenta pe cele care reflecta cat mai bine nevoile companiei.
ü Lipsa greselilor de gramatica si ortografie – arata angajatorului ca esti o persoana bine pregatita, ca ai acordat o atentie deosebita aplicarii la acel post si ca esti atent la detalii;
ü Axeaza-te pe responsabilitatile tale, rezultate obtinute si realizari concrete mai mult decat pe titlul si desrierea job-ului (ex. Am contribuit la cresterea vanzarilor cu 17%; am condus o echipa de 3 oameni, impreuna avand urmatoarele rezultate; organizarea evenimentelor….; contribuirea la cresterea portofoliului companiei)
ü Asigura-te ca e lizibil, usor de urmarit si are un aspect aerisit, informatiile importante putand fi usor gasite prin trecerea cu privirea peste intreaga foaie. Unele informatii pot fi prezentate cu scris ingrosat (de ex. Titlul postului si firma la care ai lucrat)
Daca ai construit un document personal si profesional, acesta isi va indeplini scopul, si anume de a atrage atentia celui care il citeste in primele 20 de secunde si ii va starni dorinta de a sti mai multe despre tine.
Share:

Categorii

Ce le-a mai plăcut altor cititori: