luni, 14 ianuarie 2013

De ce merita sa utilizezi LinkedIn?



Daca LinkedIn ar fi o tara, ar fi a 5-a in lume daca e sa ne luam dupa marimea populatiei. Mai mult decat atat, ar fi o tara cu oameni ambitiosi, profesionisti, interesati de dezvoltarea lor si care vor sa isi largeasca cercul de cunostinte. Mie una nu mi-ar displacea sa locuiesc acolo :)

Incepand cu luna ianuarie a anului 2013, reteaua sociala LinkedIn a raportat un numar de utilizatori care depaseste 200 milioane. Daca atatia oameni o folosesc, din start ne putem de seama ca e ceva de capul ei. Mai mult decat atat, in Romania, la inceputul anului 2012 existau 600.000 utilizatori. Adica 600.000 de persoane din diverse domenii cu care poti schimba pareri, colabora pe diverse proiecte, care iti pot facilita un nou loc de munca, si multe, multe altele.

Principalul lucru care o diferentiaza de celelalte retele sociale foarte cunoscute este faptul ca e mult mai orientata spre latura profesionala a oamenilor.
Cele 2 mari categorii de utilizatori pentru ei sunt:
·         persoanele fizice - care vor sa isi gasesca un job, sa contacteze persoane din domeniul lor, sa isi creasca cercul de cunostinte, sa isi creeze un brand personal 
·       companii – pentru a se promova, pentru a isi crea o baza de prospecti, pentru a recruta persoane

Pentru a folosi reteaua pentru business, in primul rand trebuie sa o stapanesti ca individ. Daca te ajuta, gandeste-te ca e ca si cum ti-ai realiza un CV. Procesul e simplificat prin faptul ca ti se specifica ce fel de informatii sa treci iar in dreapta paginii ai un buton care iti spune cat mai ai pana la un profil 100% complet.

Ce trebuie sa faci pentru a avea un profil/CV bun?
1.      Sa introduci numele tau real si complet, locul de munca actual si o fotografie cat mai profesionista.
2.      Sa treci experientele tale de munca anterioare cu detalii relevante referitoare la responsabilitatile tale acolo, studiile realizate si abilitatile castigate.
3.      Cere recomandari. Exista 2 metode prin care cunostintele te pot recomanda: acordandu-ti un punct de incredere pentru abilitatile pe care le-ai trecut tu in profil sau scriind un scurt text prin care sa scoata in evidenta punctele tale forte.
4.      Adauga cat mai multe cunostinte pentru a fi conectat. Gandeste-te ca si cum ai fi la o petrecere foarte mare sau la un eveniment business si incerci sa cunosti cat mai multe persoane. Doar ca e mult mai usor sa incepi discutia.

O metoda pentru a intra in legatura cu cat mai multi oameni, in special din domeniul care te intereseaza sunt grupurile. Poti incepe discutii la care lumea contribuie, poti sa iti spui opinia si sa faci parte dintr-o comunitate de profesionisti din toata tara dar nu numai sau poti sa iti creezi propriul grup.

Pentru companii se ofera posibilitatea de a crea o pagina a firmei. E destul de probabil sa ai deja o pagina pe facebook. Iata 2 motive pentru a realiza si aici una:
·         In momentul in care iti faci profilul, atat tu cat si angajatii pot sa treaca numele companiei cu link direct catre pagina. Astfel, oricine se intereseaza de profilul vostru are sansa de a afla mai multe legat si de firma.
·         Pagina are un meniu de produse si servicii unde poti adauga tot ce are de oferit compania ta, cu descrieri detaliate iar utilizatori pot sa recomande dar si sa vada recomandarile realizate de contactele lor.
·         Ai acces la statistici cu privire la cei care viziteaza pagina ta.

In orice categorie te-ai afla, poti sa beneficiezi de avantajele acestei retele. E de remarcat ca ‚tara’ e in continua crestere, deci ai sanse mult mai mari sa te faci cunoscut si sa faci ca informatia ta sa ajunga nu doar la multe persoane, ci la cele potrivite. 
        
    Ce fel de informatii v-ar ajuta ca sa scoateti tot ce e mai bun din reteaua sociala LinkedIn? 
Share:

Categorii

Ce le-a mai plăcut altor cititori: