miercuri, 3 octombrie 2012

Gamestorming



Va recomand cu cea mai mare incredere o carte excelenta pe care tocmai am avut ocazia sa o citesc. Se numeste Gamestorming, e scrisa in 2010 de catre Dave Gray, Sunni Brown si James Macanufo. Faptul ca e recenta avantajeaza mult cititorul deoarece este foarte aplicabila in zilele noastre, la realitatea curenta a companiilor.

Asa cum e precizat, e o carte de jocuri pentru inovatori, nonconformisti si vizionari. Practic, prin aplicarea gamestormingului veti putea sa va transformati compania intr-una creativa si inovatoare. Contine peste 80 de jocuri pe care le puteti aplica pentru a comunica mai bine, pentru a genera noi idei, strategii si perspective, dar nu inainte de a va explica conceptul de gamestorming, cum se realizeaza si care sunt beneficiile lui. Unul dintre cele mai mari beneficii pe care le ofera eu consider a fi incurajarea creativitatii angajatilor, care va va oferi un avantaj competitiv major.

Va ofer, pentru a va face o mai buna idee despre ce e vorba, o prezentare realizata chiar de catre unul dintre autori si un exemplu de joc, unul care mie imi place la nebunie si e usor de realizat.

HARTA EMPATIEI

Obiectul jocului este de a trasa rapid un profil al clientului sau utilizatorului produselor sau serviciilor voastre.


Numarul de jucatori este intre 3 si 10 iar durata de 15 minute.


Cum se joaca: 


Grupul trebuie sa isi concentreze atentia asupra clientilor sau consumatorilor finali. Desi crearea unei harti a empatiilor nu este procesul riguros si intemeiat de cercetare necesar pentru constructia unui personaj, ea poate determina grupul sa se concentreze rapid asupra celui mai important element: indivizii.
Veti crea impreuna cu grupul un studiu despre o persoana. Realizati imaginea de mai jos si cereti celor din grup sa dea un nume persoanei.




Cereti-le celor din grup sa descrie - din punctul de vedere al acestei persoane - experientele ei, trecand de la categoria 'vede' la 'simte'.


Scopul exercitiului este sa creati un anumit nivel de empatie a grupului cu aceasta persoana.
Cereti grupului sa sintetizeze: Ce vrea aceasta persoana? Ce forte motiveaza aceasta persoana? Ce putem face pentru aceasta persoana?






Share:

Categorii

Ce le-a mai plăcut altor cititori: